20090504

Una pindó



Ez dago lurrean inurriak bezain orientazio ona duen animaliarik.

Horregatik txindurria atera inurritegitik eta pixka bat ibili ondoren esan zuen:: galduta nago!!
Barraskilo bat lorearen bidean pasatzen ari zen, eta galdetu zion txirrinduari:
- Zer gertatzen da, zergatik ari zara negar egiten?
Eta txindurriak erantzun zion: hosto handi hau eramanateagatik galdu naiz eta ezin dut nire inurritegia aurkitu.
- Non dago zure hormigero inurritegia?
- Pindó baten azpian dago
- Pindó bat? Zer da hori?
- Palmera altu altua da, urrundik ikusi ahal duzu
- Ez naiz hain azkarra, baina igo nire oskolera eta eramango zaitut.
Txindurria bere hosta handiarekin igo zen barraskiloren oskolera
Ibili eta ibili eta dortoka bat aurkitu zuten eta dortokak galdetu zion barraskiloari:
- Nora zoaz laguna?
- Txindurria galduta dago eta bere inurritegia aurkitu behar du.
- Non dago bere inurritegia?
- Pindó baten azpian dago
- Pindó bat? Zer da hori?
- Palmera altu altua da, urrundik ikusi ahal duzu
- Ez dut ideiarik baina lagunduko dizuet, igo nire gainean.
Gero inurria, bere hostoa eta guzti, eta barraskiloa igo ziren dortokaren oskolera.
Bidean aurkitu zuten oilo bat txitekin.
- Nora zoaz dortoka hain pozik?- galdetu zion oiloak
- Txindurria galduta dago eta bere inurritegia aurkitzen laguntzen ari gara.
- Eta non dago bere inurritegia?
- Pindó baten azpian dago
- Pindó bat? Zer da hori?
- Palmera altu altua da, urrundik ikusi ahal duzu,.
- Ez dakit ezer palmerei buruz baina etorri nirekin eta elkarrekin bilatuko dugu.
Eta txitek joan nahi zuten ere bai. Honela txindurria bere hostoarekin, karakola barraskiloa eta dortoka igo ziren oiloaren gainean.
Txakur bat pasatzen ari zen eta oiloak ikusi eta galdetu zion
- Nora zoaz lagunekin?
- Txindurria galduta dago eta bere inurritegia bilatzen ari gara.
- Eta non dago bere inurritegia?
- Pindó baten azpian dago
- Pindó bat? Zer da hori?
- Palmera altu altua da, urrundik ikusi ahal duzu
- Ni asko dakit arbolei buruz, baina enborrak bakarrik ikusten ditut. Nire kukusoa molestatzen ez baduzue, nire usaimenarekin fidatu eta nik lagunduko dizuet..
Txindurria bere hostoarekin, barraskiloa, dortoka, oiloa eta txitak igo ziren txakurraren bizkarrean.
Txakurra oso nekatuta zegoen eta bidean ardi bat ikusi zuen.
- Nora zoazte?
- Inurria galduta dago eta bere inurritegiaren bila gabiltza.
- Non dago bere inurritegia?
- Pindó baten azpian dago
- Palmera altu altua da, urrundik ikusi ahal duzu?
Galdetu zuen ardiak
- Baiiiii!!! ­­_Esan zuten animali guztiek_ ikusi al duzu pindó bat?
- Bai, noski. Zoologiako liburuan ikusi nuen. Lagunduko dizuet baina ibaia gurutzatu behar dugu eta niri urak beldurra ematen dit…
Tximeleta hegan egiten ari zen eta esan zuen:
- Nik lagun bat dut eta ibaian bizi da. Etorri nirekin eta laguntza eskatuko diot.
Ibaian yacaré–a bere hortzak garbitzen ari zen.
- Kaixo laguna –esan zion tximeletak- zure laguntza behar dugu ibaia gurutzatzeko.
- Tximeletaren lagunak bazarete, nire lagunak ere bai. Itxoin pixka bat nire hortzak garbitzen bukatutakoan ibaia gurutzatuko dizuet.
Gero inurria bere hostoarekin, barraskiloa dortoka, oiloa eta txitak, txakurra eta ardia igo ziren yakaré-ren bizkarrean. Lasai-lasai Yacareari sabelean kosk egin zionean
Yacaré-ak oihu handia egin zuen. Inoiz ez zuen hain min handirik sentitu eta jauzi egin zuen. Emaitza oso txarra izan zen: barraskiloa ezkutatu zen, dortoka haserretu zen, ardia busti zen (eta ahal zuen igeri egiten) , txakurra molestatu zen, eta okerrena: inurriak konortea galdu zuen.
Ardiak esan zuen ­­– nik arnasa artifiziala egingo diot!!
Orduan txindurriak ireki zituen bere begi handi handiak eta oihu egin zuen:
- Pindó bat !!!!!!
Denek gora begiratu zuten eta pindó-a ikusi zuten. Oso alai zeuden inurria eta bere lagun berriak inurritegia aurkitzeagatik. Gau horretan festa handia egiten zuten eta animalia guztiak dantzatu ziren.
Eta dantzari onenak tximeleta eta yacarea izan OMEN ziren.

Susana Olaondo

No hay comentarios: