20090513

Galizia eta Astturiastik Uruguara


Nire amona Teresa Uruguaikoa zen eta bere familiarekin bizi ziren Montevideon. Bere gurasoak Galiziatik, La Coruñatik eta Valdoviñotik etorri ziren eta hemen geratu ziren. Bost seme-alaba eduki zuten eta guztiak bizi ziren etxe handi handi batean Miguelete kalean. esnetegia eduki zuen eta Espainako emplegatuak zituzten.

Nire aitona Ismael, Oviedotik etorri zen umea zenean. Asturiasen bizi izan zen eta zortzi urte zituenean bakarrik etorri zen Uruguaira itsasontzi batean. Hasieran Tacuarembo-n lan egiten zuen eta nire amona ezagutzean, bere aitaginarrebak okindegia erosi zuen eta han hasi zen lan egiten. Lan asko egin zuen nire aitonak: lehenengo ileapaintzailea izan zen, gero zerbitzaria eta ondoren hoteleko emplegatua. Nire amonarekin elkartu zenean okindegian lan egiten zuen. Nik ez nuen ezagutu okindegia, jaio nintzenean jubilatuta zegoen aitona.

No hay comentarios: