20101213

Mundialitoko poza


Orain dela 30 urte, 1980 bukaeran, azaroaren 30ean, militarren diktadurapean bizi ginen Uruguain. Militarren diktadurak bere egoera legeztatu nahi zuen eta horretarako Konstituzioa aldatu behar zuen. Konstituzio berria idatzi zuten eta irabaziko zutela ziur zeudelako, plebiszitua antolatu zuten. Alderdi politikoak eta bilerak debekatuta zeuden eta irratian, telebistan eta egunkarietan BAIezkoaren aldeko propaganda bakarrik zegoen.

Nolanahi, kaletan, lanean, jaietan, kontra hitz egiten genuen. Telebistan programa bat bakarrik zegoen, bi politikarik parte hartu zuten eta lehen aldiz diktaduraren kontra hitz egin ahal izan zen.
Azkenean, igandea, plebiszito eguna heldu zen, eta gogoratzen dut boto emateko errenkan geundela, eta Ezezkoaren alde ahopean hitz egiten genuen. … Oso zaila zen baina diktadura irabazteko ilusio handia geneukan. Oso egun lasaia izan zen hura eta gauean emaitzak ematea atzeratu zuten, Baiezkoaren aldeko emaitzak bakarrik ematen zituzten ia bukaera arte. Azkenean, emaitza guztiak ematen hasi ziren eta gu konturatu ginen ezezkoak irabazi zuela.
Gau hartan ezin izan genuen ospatu. Baiezkoa ospatzeko baimena bakarrik eman zuten.
Gau hartan jaia ez zegoen kaleetan, gure bihotzetan baizik.

Hilabete geroago, 1980 bukaeran eta 1981 hasieran, diktadurak antolatu zuen futbol txapelketa bat, “Mundialitoa”, Uruguaiko lehenengo Mundu Txapelketaren 50 urteurrena ospatzeko , eta bere erregimena zuritzeko, legalizatzeko.
Mundialitoan munduko txapeldunek bakarrik hartu zuten parte eta Uruguaiak irabazi egin zuen. Jai handia piztu zen kaleetan, herrietan, Uruguai osoan. Urtarrilean egin zuen jendea.

Ni ez nengoen Montebideon, Brasilera joan nintzen lagun erbesteratuak bisitatzera.
Duela urte batzuk zinemara joan nintzen, gauza hauek kontatzen dituen “Mundialito” filma ikustera. Azkenean, 30 urte ondoren, nire herrian ospatu ahal izan nuen.

No hay comentarios: